I recently interviewed some of the most powerful editors-in-chief in Finland for ProCom’s ProCast Podcast series. The topic of the interviews was spinning, in other words, the manipulative use of facts to impact public opinion. Anyone approaching a respectable news organization, of course, knows that aggressive spinning is a doomed tactic. But most interaction between those who approach the media and those who decide what goes in is a dance in the grey area.
Perspectives
Blogs, Podcasts & Briefings
Sisältömarkkinointia superkiireisille
Vanhat viestinnän keinot eivät enää toimi ja tavallaan tiedät, mitä ne uudet olisivat: sisältömarkkinointia, digiä, mobiilia, tapahtumia Mutta kun ei ehdi, ei millään. Jos olisi edes muutama tunti aikaa perehtyä
Kenraalit ja terroristit
Kun jollakin oli gutenbergiläisenä aikakautena iso idea, hän kirjoitti siitä hyvän kirjan, tunnettu kustantamo kustansi teoksen, tärkeä päivälehti arvioi sen, tekijä pääsi ehkä tunnettuun kirjakauppaan puhumaan siitä lyhyesti ja jokin
Sisältömarkkinointia start-upeille
Kasvuun tähtäävän uuden yrittäjän pitäisi aina etsiä fiksuja oikopolkuja, nopean oppimisen kaistoja, joiden kautta voi imeä niin paljon konkreettista tietoa kuin mahdollista ja samalla välttää kalliita kiertoteitä. Juuri tähän saumaan iskee
Strategian ja sisältöstrategian ero
Great Point tekee sisältöstrategioita ja toteuttaa niitä. Sisältöstrategia on käyttöohjekirja, joka kertoo, miten omaa sisältötuotantoa pyöritetään tuloksellisesti. Mutta jotta voimme vastata kysymykseen miten, meidän pitäisi tietää miksi. Miksi on strateginen
Ihmisen osa koneälyn aikakaudella
Mikä on ihmisen osa digitalisoituvassa maailmassa? Puhuin torstaina 21.5.2015 Suomen Kulttuurirahaston Uudenmaan rahaston vuosijuhlassa ja koetin puheessa hahmottaa sitä, miksi kulttuurin tukeminen ei tekoälyn aikakaudella ole luksusta, vaan välttämätöntä. Seuraavassa puhe sellaisena
Mistä puhumme kun puhumme Ylestä
Pidin Sanomalehtien liiton kevätseminaarissa Tampereella 7.5.2015 alustuksen, jossa palasin kysymykseen Yleisradion suuresta tehtävästä. Mikä sen pitäisi olla, kun perinteinen viestinnän maailma romahtaa? Puheenvuoro, joka löytyy tästä blogista, on täysin henkilökohtainen.